Розвивати бажання свідомо дотримуватись здорового способу життя. Сформувати уявлення про те, що здоров’я значною мірою залежить від них самих.
Пояснити учням значення харчування для здоров’я: розширити уявлення про різноманітність харчових продуктів; вчити дітей правильно харчуватися. Виховувати старанність у виконанні основних правил збереження здоров’я.
Хід заняття
І. Організація класу щодо початку заняття
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
– Діти! Що для людини є найдорожчим? (здоров’я)
– Що ви робите, щоб бути здоровими?
– Які ознаки здоров’я є у вас?
– Від чого залежить здоров’я? (Від спадковості; від стану навколишнього середовища; від способу життя людини; від якості медичного обслуговування; від правильного повноцінного харчування)
ІІІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу.
1) Бесіда вчителя.
– Сьогодні ми з вами поговоримо про правильне повноцінне харчування.
Харчування – необхідна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо пожежні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів.
Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування.
Харчування дітей має бути різноманітним, з достатньою кількістю вітамінів.
Вітаміни – корисні для людини.
Слово “вітаміни” походить від латинського слова “віта” – життя.
Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.
В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.
2) Сцена “Ми – корисні для людини ваші друзі вітаміни”.
Дійові особи: діти з коронами, на яких написано: “Вітамін А”, “Вітамін В”, “Вітамін С”, “Вітамін Д”.
Діти (разом). Добрий день!
Впізнали нас?
Ми – вітаміни,
Дуже корисні для людини.
Вітамін А. Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю зберегти нормальний зір. Мене багато в моркві, маслі, мирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.
Вітамін В. А я – вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшенні травлення. Шукайте мене в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупі, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.
Вітамін С. А я – вітамін С, запобігаю застуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, чорна смородина, лимони.
Вітамін Д. А я – вітамін Д, зміцнюю кістки. Живу в молоці, печінці, риб’ячому мирі, житньому хлібі.
Діти (разом)
Хто дружить із нами буде,
Всі незгоди позабуде.
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.
3) Підсумок.
– Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами та корисними речовинами.
Діти! Але з їжею ми отримуємо не тільки вітаміни, а й мінеральні речовини.
Серед мінеральних речовин найважливіше місце посідає йод. Йод потрібен для росту, гарної пам’яті людини. Тільки не плутайте з йодом, яким лікують ранки.
4). Узагальнення, систематизація знань.
– Діти! Ви вже знаєте, що овочі та фрукти – вітамінові продукти. Отже, овочі увійшли в їжу людини понад тисячу років тому. На земній кулі відомо понад сто різновидів овочевих культур. Але не всі містять у собі йод.
Відгадавши загадки, ви дізнаєтесь, які саме овочі багаті на йод.
1) У земляній сиджу коморі,
А коса моя на дворі (морква)
2) Червоні чоботи
У землі закопані (буряки)
3) Довгий, зелений,
Добрий солений,
Добрий і сирий.
Хто він такий? (огірок)
4) Завітала в хату пані
У червонім сарафані,
Як взялися роздягати –
Стали сльози проливати. (цибуля)
5) Переплутав ноги,
Переплутав вуса,
Ліг біля дороги
Для нашої спокуси.
І тяжко обминути, щоб не скубонути (горох)
Багато йолу міститься ще й у продуктах харчування. А в яких саме, вам треба відгадати.
1) Їхали водою пани,
На них срібні жупани –
Лата на латі,
А панам раді в кожній хаті (риба)
2) Розколеш лід – візьмеш золото (яйце)
3) Різке, а не вода,
Біле, а не сніг,
Не сіють, не печуть,
Не варять, а всі їдять і хвалять (молоко)
Молодці! Гарно постарались, всі загадки розгадали.
Та не всі ці продукти ви вживаєте завжди. А щоб рости, добре вчитися, йод повинен поступати в ваш організм кожного дня. Є дуже хороше вирішення цієї проблеми.
Поміркуйте, без чого, ваша матуся не може приготувати їжі? (Відповіді дітей)
Відгадайте загадку.
– Мене саму не їдять,
Та й без мене не їдять. (сіль)
Так, сіль. Тільки сіль, в яку додають йод – йодована сіль. У багатьох країнах світу, щоб не хворіти, швидше рости, краще вчитися, дітям в сіль додають йодовану сіль. Вона продається не в аптеках, а в продовольчих магазинах.
ІV. Підсумок заняття
- Гра “Так чи ні”.
Я буду називати продукти харчування, ви будете плескати в долоні тоді, коли почуєте назви продуктів, в яких є йод:
морозиво, чіпси, йодована сіль.
- Так яку сіль треба вживати, щоб бути здоровими? (йодовану)
- Намалюйте овочі, в яких міститься йод.