Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 19.12.2018, 19:12

Прелеснянська

     ЗОШ І-ІІІ ст.


 Наші контакти

Меню сайту
Категорії розділу
Новини освіти [16]
Шкільне життя [78]
Випускникам школи [3]
Новини сектору освіти ЧОТГ [7]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 20
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
QR-КОД
Головна » 2018 » Червень » 24 » Звіт директора Прелесненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Черкаської селищної ради Бондаренко Любові Юріївни про функціонування та розвиток навчаль
19:12
Звіт директора Прелесненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Черкаської селищної ради Бондаренко Любові Юріївни про функціонування та розвиток навчаль
ІІІ Аналіз виховної роботи у Прелесненській ЗОШ І – ІІІ ступенів
за 2017-18 н.р.

У 2017-2018 навчальному році виховна діяльність Прелесненської ЗОШ І – ІІІ ступенів була спрямована на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дорожній рух», «Про пожежну без-пеку», «Про охорону здоров'я», Закону України «Про охорону дитинства», Концепції виховання дітей та молоді в національній системі освіти, Концепції громадянської освіти в Україні, Концепції превен¬тивного виховання дітей та молоді, Концепції національно – патріотичного виховання дітей та молоді, Закону України «Про запобігання захворюванню на синдром на¬бутого імунодефіциту (СНІД) та соціальний захист населення» , Національної програми «Діти України», Національної доктрини розвитку освіти, концепції громадянського виховання, комплексної програми профілактики і запобігання поширення алкоголізму, наркоманії, токсикоманії та СНІДу, програми «Обдарована молодь» та інших нормативно – правових актів, спрямованих на всебічний розвиток особистості учня, збереження здоров`я та попередження правопорушень і злочинності.
Педагогічний колектив школи вирішував таку проблему: «Формування особистості учнів у процесі виховання поваги до законів української Конституції, досвіду і традицій українського народу; розвиток та формування конкурентоспроможної особистості з громадянською позицією, здатною до конкретного вибору свого місця у житті і до адаптації у складному сучасному світі; створення умов для самореалізації, творчого визначення кожної дитини». Усі завдання були спрямовані на виконання основного завдання – виховати учня активним свідомим громадянином незалежної держави, патріотом, формувати здатність до адаптації у суспільному житті.
Виходячи із можливостей школи виховний процес був спрямований на виконання наступних завдань:
- формування правової культури, прищеплення поваги до прав і свобод людини і громадянина, Конституції, державних символів, правової свідомості;
- створення сприятливих умов для співробітництва вчителів, учнів та їх батьків як необхідної умови запобігання відхилень у поведінці учнів;
- створення умов для розвитку інноваційної особистості та творчої самореалізації кожного учня;
- формування позитивних загальнолюдських цінностей.

Основними принципами виховання були: демократизація виховання, гуманізація виховання, активність, самодіяльність і творча ініціатива, єдність навчання і виховання, диференціація родинного і суспільного виховання, особистісно-орієнтований підхід у вихованні, єдність національного і загальнолюдського виховання.
Методи виховання:
- з метою формування свідомості (бесіди, лекції, години спілкування);
- формування суспільної поведінки (доручення, педагогічна вимога, громадська думка, створення виховної ситуації, участь у роботі органів учнівського самоврядування);
- стимулювання діяльності та відповідної поведінки (змагання, заохочення, відповідальності);
- контроль та аналіз виховання.
Форми виховання:
- масові заходи ( ігри, змагання, вечори, концертно – розважальні програми);
- групові заходи (години спілкування, анкетування, підготовка проведення заходів);
- індивідуальна робота.
Робота педагогічного колективу була побудована на основі профілактичної роботи:
- залучення учнів у позаурочну діяльність
- виховання пізнавальних інтересів через систему класних годин, гурткову роботу, участь у різноманітних конкурсах, зайнятість у роботі шкільного самоврядування та проектній діяльності. Учні широко були залучені до створення проектів, презентували їх на уроках та шкільній учнівській конференції.
При складанні загальношкільного плану виховної роботи та планів класних керівників враховувалася мета і завдання виховання, відзначалися державні та нормативні документи, якими керується школа, рівень розвитку і вихованості учнів, аналіз за минулий рік, пропозиції батьків, дітей, вчителів, календар знаменних і пам’ятних дат. Зміст планів був спрямований на таку діяльність школярів, як пізнавальна, трудова, суспільно – корисна, естетична, фізична, оздоровча. Планування здійснювалося на основі досліджень запитів учнів з різних напрямів виховної роботи Результати опитування обробили, узагальнили. Таким чином, виховна діяльність школи відповідала запитам та інтересам учнів школи.
Реалізація цих завдань здійснювалася через заходи, передбачені річним планом школи, які охоплюють усі напрями виховання: морально-етичний, родинно-сімейний,військово-патріотичний,громадянсько -правовий,екологічний,трудовий,профорієнтаційний,формування ЗСЖ.
Впродовж року шкільний план розбито на предметні тижні, що дало змогу конкретизувати види і форми виховної діяльності з учнями, більш цілеспрямовано організовувати роботу з ними. З метою системного підходу та вдосконалення виховного процесу запроваджено єдину форму планів виховної роботи класних керівників.
Також на початку навчального року було створено банк даних дітей, які потребують соціального захисту, складено соціальні паспорти класів, школи, вивчено стан охоплення учнів у гуртках, секціях у позаурочний час, проведено роботу по залученню учнів до них. Згідно соціального паспорту школи на обліку є такі категорії учнів: діти під опікою - 1 чол.; діти-інваліди – 2 чол.; діти з багатодітних сімей – 25 чол. з 11 сімей; діти з малозабезпечених сімей - 7 чол.
Значна увага надавалась створенню належних умов для навчання та виховання учнів соціальних категорій. Особлива увага надавалась безкоштовному харчуванню. Слід зазначити, що у 2017-2018 н.р. безкоштовно харчувались учні з малозабезпечених сімей. Їх кількість складала 7 учнів та 1 учениця під опікою ( сирота)

Впродовж року проводилася робота з соціального захисту дітей пільгового контингенту: проведено профорієнтаційну роботу з дітьми пільгових категорій . Протягом року відвідано сім’ю, у якій живе Войченко К. - дитина під опікою. З опікунами дитини класний керівник Рошинець А.М. підтримує постійний зв'язок . Учениця забезпечена житлом, безкоштовним гарячим харчуванням, опікуни добросовісно виконують свої обов’язки .

Виявлено і проведено роботу з учнями, які мають девіантну поведінку. З ними проводилась психолого-педагогічна корекційна робота. З учнями, які стоять на ВШО - Тихоновим В., Шевченко К., Кавуном О. велася постійна профілактична робота, за кожним з них закріплений вчитель, на кожного них заведена індивідуальна картка, в якій фіксуються загальні відомості про учня і робота, яка з ним проводилася. Класні керівники ведуть щоденники спостережень. Учні охоплені постійними та тимчасовими дорученнями. Наявність правопорушень серед дітей та підлітків є складною проблемою. Тому в нашій школі створено систему профілактичної роботи, працює Рада профілактики правопорушень.
Необхідними умовами правильної організації вільного часу школярів є чітка організація всієї системи та структури виховної діяльності з учнями, вивчення інтересів дітей, створення умов, що впливають на розвиток у дітей умінь та навичок самостійної організаці свого дозвілля. У школі діє мережа гуртків:
- «Краєзнавці» (керівник Заводовська С. О.;
- «Юні музеєзнавці» (керівник Панченко І.В.);
- НТУ «Інтелект» (керівник Бєліч Н.І.);
- «Палітра»(керівник Крюченко О.В.);
- «Влучний стрілець»(керівник Панченко П. К.);
-Танцювальний гурток «Натхнення»(керівник Рошинець А.М.);
- «Ритміка» »(керівник Луняка О.А.);
- «Вмілі рученята» »(керівник Непомнящих О.В.).
Найвищу результативність показав гурток «НТУ «Інтелект» (керівник Бєліч Н.І.), діти прийняли участь у науковій конференції у Слов’янському державному педагогічному університеті, де презентували свої проекти та гурток «Юні музеєзнавці»(керівник Панченко І.В.) налагодили зв'язок з телебаченням «До ТеБе», здійснили разом з ними краєзнавчу експедицію до жителів сіл Прелесне та Майдан.
Впродовж року в школі були проведені традиційні загальношкільні виховні заходи:
-свято «Першого дзвоника», святковий концерт до Дня вчителя, «Осінній бал», Новорічні свята, свято Святого Миколая.
- урочисті лінійки , присвячені 73 –й річниці вигнання нацистів з України ; 26 – й річниці незалежності України;
- тематичні лінійки до Дня Гідності та Свободи «Вони пішли у вічність, щоб Україну зберегти»;до Дня захисника Вітчизни; до Дня пам’яті жертв Голодомору та політ репресій в Україні; до Дня Збройних сил України ; до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чрнобильській АЕС ;
- виховні заходи, присвячені 500- річчю Реформації; до дня Всеукраїнського Референдуму; 100 – річчю проголошення УНР; Всеукраїнському тижню права; 100 – річчю з часу проведення першого Курултаю кримськотатарського народу; до Дня ветеранів; шануванню учасників Революції Гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні; Дню без автомобіля; Року Японії в Україні.
-«Свято прощання з початковою школою», вечір – зустрічі «Прелесне FM»;
-свято 8 Березня «Жінка року»;
-свято Останнього дзвоника;
- випускний вечір «У стилі «Оскар».
Протягом року в рамках реалізації виховної теми школи було проведено загальношкільні тематичні лінійки: Урочиста лінійка з нагоди оголошення2018 року Роком української мови в Україні, «Україна – Соборна, суверенна»; «Пам’яті жертв Голокосту»; «День пам’яті героїв Крут»; «День пам'яті Героїв Небесної сотні», «Дню вшанування учасників бойових дій на території інших держав», До дня рідної мови, «Всесвітній день здоров’я»; «Річниця з дня Чорнобильської трагедії»; «Лінійка-реквієм до Дня пам’яті і примирення»; «День пам’яті жертв політичних репресій»; «Свято вишиванки», до Дня добровольця Лінійка – реквієм «Немає більшої сили,ніж стійкість духу добровольця»», «День Європи в Україні». Було проведену роботу щодо героїзації осіб, які віддали життя за незалежність України та вшанування їх пам’яті: було створено фотовиставку «Україна – єдина країна», присвячена перебігу бойових дій на Донбасі.
Уже стало традицією проводити військово-спортивні змагання «Ну-мо, хлопці!». Їх мета виховувати морально-психологічні якості, національну гідність громадянина, залучати юнаків до занять спортом, закріпити знання та навички здобуті на уроках Захисту Вітчизни та фізичної культури.
Класні керівники провели відкриті виховні заходи: Свято Букварика Крюченко О.В .,класний керівник 1 класу), спортивне свято «Тато, мама, я - спортивна сім’я” (Крюченко О.В., Непомнящих О.В.), свято «Матусенька ріднесенька, ти все на світі знаєш»( Терещенко В.А., Косогова Т.О.), «Шевченківські вечори» (Панченко І.В., Дзюбаненко Т.О.) Дані заходи пройшли на високому рівні педагогічної та методичної майстерності.

Систематично за планами проводити бесіди з БЖД, ЦО, ПБ, ПДР, ЗСЖ з фіксацією у класних журналах, щоденниках. Перед початком кожних канікул роздавати батькам листи-повідомлення про проведену профілактичну роботу з БЖД.
На виконання вимог Закону України «Про цивільну оборону України», постанов Кабінету Міністрів України з питань надзвичайних си¬туацій та цивільного захисту населення, Поло¬ження про функціональну підсистему «Освіта і наука України» та інших нормативних актів у школі відбула¬ся перевірка уміння проводити евакуацію. Проведення евакуації показало здатність ко¬лективу швидко й організовано вивести дітей з приміщення школи. Обладнано укриття зі спеціально відведеними для кожного класу місцями.
На виконання Концепції національно – патріотичного виховання дітей та молоді, затверджені наказом МОН № 641 від 16.06.2015 року, та з метою забезпечення всебічного й гармонійного розвитку особистості учнів у виховному процесі, утвердження патріотизму, моральності та загальнолюдських життєвих принципів у дитячому середовищі у І семестрі 2017 – 2018 н.р. у школі було проведено заходи, які заплановані згідно річного плану школи.
За планами спільних заходів школи, органів внутрішніх справ, з метою превентивного виховання учнів та профілактики злочинності в школу неодноразово були запрошені працівники поліції (грудень), дільничний інспектор Стасевський М.Ф., сімейний лікар Дідіченко Н.І.
Школа співпрацювала з представниками козацтва м. Краматорська, які були запрошені на спортивні змагання , присвячені Дню Захисника Вітчизни ( жовтень). У грудні учні нашої школи їздили до м. Краматорськ на святковий концерт , присвячений річниці козацтва. Також налагоджений контакт з військовою частиною № 3035 м. Слов’янська, військовослужбовці були запрошені і прийняли активну участь у спортивних змаганнях , присвячених Дню Збройних Сил України ( грудень). Впродовж ІІ семестру колектив та учні школи продовжували співпрацювати з військовою частиною №3035м. Слов’янськ, учні привітали військовослужбовців і прийняли участь у конкурсі «Різдвяна колядка –захисникам Вітчизни»
Слід звернути особливу увагу на спільну творчу роботу учнівського та педагогічного колективів. Учні та вчителі нашої школи приймали активну участь в конкурсах громади ,на обласному та всеукраїнських рівнях:
- спортивне свято, присвяченому Дню фізичної культури та спорту серед команд ЗОШ Слов’янського району;
- змагання з міні – футболу та атлетичного бігу;
- Web – марафон «Сорт заради миру»;
- конкурс малюнків «Зайвим тратам скажемо ні!»;
- огляд – конкурс учнівських презентацій «Мій план здорового способу життя»;
- Фестиваль «Миру»;
- 11 –й творчий конкурс «Сіверський Донець – очима молоді» 2017;
- Обласний конкурс «Тварини – наші друзі»;
- легкоатлетичний крос серед ЗОШ у залік Спартакіади школярів;
- конкурс патріотичного календаря «Знай історію, плекай майбутнє».
Приємні враження від поїздок, екскурсій, подорожей, залишились у дітей:
- велокрос , присвячений Дню без автомобіля – для учнів 1 – 4 класів (Косогова Т.О., Терещенко В.А., Непомнящих О.В.);
- поїздка до районної бібліотеки ім..М. Петренка – члени гуртки «Юні музеєзнавці»(Панченко І.В.);
- поїздка на святковий концерт, присвячений річниці козацтва до м. Краматорська ( Панченко П.К., Панченко І.В., Непомнящих О.В., Рошинець А.М.);
- відвідування кінотеатру у м. Слов’янську- учні 7 – 9 класів (Рошинець А.М.);
- до 1030 річниці Хрещення Русі – України та з метою відвідування музею м. Києва учні школи здійснили поїздку до м. Києва, де зустрілися з Метриполитом Української православної церкви , відвідали храми, собори;
- незабутньою стала поїздка учнів до м. Харкова, де учні відвідали два парку відпочинку.
Учні школи взяли участь в акціях:
- - «Напиши лист воїну АТО»;
- - Написання листів на підтримку захисників добровольчих підрозділів «З вдячністю за наше майбутнє»;
- -«Подаруй дитині іграшку»;
- -«Допоможи воїнам ОБС»;
- -«Рушник єднання»;
- - «Підтримай свого друга –Зубка Павла»;
- - «Допоможи літнім одиноким людям».
Протягом року учні школи брали активну участь в конкурсах:
- команда учнів Прелесненської ЗОШ І –ІІІ ступенів прийняла участь у І етапі дитячо – юнацької гри військово – патріотичного виховання « Сокіл» (Джура)і посіла почесне 2 місце серед шкіл Черкаської ОТГ;
- «Великдень очима дітей»;
- у Всеукраїнській інформаційно – профілактичній акції «Відповідальність починається з мене»;
- «Моральний вчинок».
- «Ніхто не забутий, ніщо не забуте», з метою висвітлення та підтримки бійців, які виборюють цілісність країни , «Я живу в Україні» ( конкурс малюнків) .
Вчителі школи проводили з учнями 5 – 11класів квести: «Живий ланцюг, як символ єдності України», танцювальний - «Бути здоровим – це клас»
З метою об’єднання зусиль педагогічного та учнівського колективів для добрих і корисних справ, щоб зробити шкільне життя змістовнішим і цікавішим, у школі організовано дитячо-юнацьку організацію-об’єднання «Пурпурові вітрила», яка працює ртивної і краєзнавчої роботи; праці і порядку; волонтерської допомоги.
Учениця 9 класу, Щербакова, обрана Президентом учнівської спілки активно приймала участь в роботі виховних заходів школи протягом року.
Проведена робота сприяла вихованню учнів у дусі справжнього патріота держави та формуванню морально духовної, життєво компетентної особистості, яка успішно само реалізується в соціумі як громадянин, патріот, сім’янин, професіонал.
Впродовж року було організовано всеобучі для батьків та Дні відкритих дверей з питань правової освіти населення, виконання батьківських обов’язків, відповідальності за дітей, безпеки життя та збереження здоров’я дітей, профілактики жорстокого поводження з дітьми та насильства в сім'ї, профорієнтації, протидії торгівлі людьми, профілактичні індивідуальні бесіди з батьками учнів, які знаходяться на внутрішньошкільному обліку.
Співпраця з батьками дозволяє підвищити ефективність освітнього і виховного процесу. Головне завдання педагогічного колективу — залучити батьків до загального виховного процесу, використовуючи їх творчі можливості у позакласній роботі з класними колективами.

Шляхи розвитку виховного процесу
Враховуючи вищезазначене, у 2018-2019 навчальному році необхідно:
1. Постійно оновлювати зміст виховного процесу школи. Активно впроваджувати новітні виховні технології, зокрема метод проектів.
2.Забезпечити подальший розвиток учнівського самоврядування, широкого залучення його до вирішення питань організації навчально-виховного процесу, розвитку громадянської ак¬тивності, організації здорового способу життя.
3. Вивчити рівень вихованості учнів за результатами відповідних діагностик та тестів.
4.Спланувати виховну роботу з урахуванням показників рівня вихованості учнів .
5. Працювати над створенням умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;
6. Підвищувати рівень вихованості, громадської активності учнів.
7.Продовжувати здійснювати індивідуальний підхід до учнів, відповідально ставитися до вивчення умов життя учнів.
8. Підвищувати педагогічну та правову культуру усіх учасників навчально- виховного процесу, виховувати емоційну культуру.

Правовиховна робота.
Правовиховна робота в навчальному закладі спланована та проводиться на належному рівні.У навчальному закладі з учнями організовано такі форми правового навчання і виховання:
- тематичні класні години
- лекції, бесіди на правову тематику.
- анкетування.
- зустрічі з працівниками правоохоронних органів.
- уроки правознавства.
- олімпіади з правознавства.
- індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями.
- відвідування проблемних сімей вдома.
Та все ж за звітній період траплялись випадки протиправної поведінки учнів, зокрема тютюнопаління під час перерв, агресивна поведінка, пропуски занять без поважних причин. Проте, за рахунок постійної профілактичної роботи, співпраці з органами внутрішніх справ, на обліку в кримінальній міліції у справах неповнолітніх учні школи відсутні.
Протягом  року  велика  увага  приділяється  превентивному  вихо-ванню,  а  саме:  вивченню  Конституції  України,  Конвенції  ООН  про 
права  дитини, проведенню  місячника  «Увага! Діти на  дорозі!»,  дека-
ді  правознавства  та  профілактики

IV Стан роботи з охорони життя і здоров’я дітей, проведення санітар-но-оздоровчих заходів, запобігання дитячого травматизму
Упродовж 2017/2018 навчального року в школі проводилась робота з попередження дитячого травматизму. Була спланована тематика бесід з правил дорожнього руху, пожежної безпеки, безпеки на воді, при користуванні газом, електроприладами, при поводженні з джерелами електроструму та вибухонебезпечними предметами . Усі бесіди проведені і записані у журнали та учнівські щоденники.
Протягом навчального року проведено комплексні бесіди з усіх видів травматизму на час канікул та профілактичні бесіди для учнів, які організовано виїжджали на екскурсії
У щоденниках учнів та класних журналах зроблено записи відповідно до листів відділу освіти щодо профілактики дитячого травматизму під час навчального процесу. Класні керівники на батьківських зборах розглянули питання про роботу батьків щодо недопущення травмування дітей у побуті, про батьківську особисту відповідальність за збереження життя і здоров'я дітей.
Постійно велися чергування учнів школи та чергових учителів під час пе-рерв.
Аналізувалися умови забезпечення психофізичного здоров'я дітей. Моніторинг формування здорового способу життя здійснюється за наступними напрямами:
1. Медичне обстеження учнів,
2. Захворюваність на ГРЗ
Адміністрацією школи систематично проводилась перевірка класних журналів. Встановлено, що класні керівники та класоводи в основному виконують вимоги програми з охорони і безпеки життєдіяльності.
Перед канікулами в класах проводились комплексні бесіди з усіх видів травматизму та додаткові бесіди в зв'язку випадками травмувань.
Протипожежна безпека.
З метою забезпечення пожежної безпеки в школі проведені наступні заходи:
1. Ушколі розроблені та затверджені наступні документи з пожежної безпеки:
а) плани, інструкції:
- Інструкція з пожежної безпеки в приміщеннях;
-Інструкція по застосуванню і технічному обслуговуванню вогнегасників;
- Інструкція щодо заходів протипожежної безпеки при проведенні но-ворічних ялинок;
-Загальнооб’єктова протипожежна інструкція.
Перед канікулами в класах проводились комплексні бесіди з усіх видів травматизму та додаткові бесіди в зв'язку випадками травмувань.
У закладі проводиться робота щодо створення необхідних матеріально-технічних умов для організації роботи з охорони життя та здоров`я учасників навчально-виховного процесу, покращення медичного обслуговування учнів, дотримання санітарного законодавства України. Проведено роботу щодо координування роботи класних керівників, відповідальних за кабінети з питань дотримання санітарних правил і норм під час навчально-виховного процесу. Організовано поповнення медичного кабінету необхідними медикаментами на початок 2015/2016 навчального року та упродовж року. Своєчасно проведено роботу щодо заповнення листків здоров’я медичними працівниками та класними керівниками. Проведено роботу з відповідальними за кабінети щодо цифрового та колірного маркування шкільних меблів та дотримання санітарних норм освітлення класних приміщень. Вчителі дотримуються санітарних правил і норм у класних приміщеннях. Класні керівники своєчасно проводять бесіди на класних виховних годинах щодо профілактики різних видів захворювань.
Всі учні за графіком пройшли вікові обстеження, щеплення.
На початок навчального року працівники пройшли відповідне медичне обстеження і отримали дозвіл на роботу.

V Організація харчування учнів у школі
Упродовж 2017/2018 навчального року у школі було організоване дворазове харчування учнів відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», та інших чинних документів. Гарячим харчуванням було охоплено 95% школи. Учні 1 – 4 класів отримували безкоштовне харчування, 6 учнів 5 – 11 класів отримували безкоштовне харчування із місцевого бюджету.
Проводився щоденний контроль за дотриманям гігієнічних норм: миття рук рідким милом та використання одноразових рушників.

VI Організація роботи з ЦЗ навчального закладу
Робота з ЦЗ в навчальному закладі організована відповідно до вимог Кодексу з Цивільного захисту, наказу відділу освіти «Про підсумки роботи відділу освіти з цивільного захисту у 2016 році та завдання на 2017рік.
Підготовка учнів 10 - 11 класів за тематикою розділу «Цивільний захист» здійснюється згідно розділу «Цивільний захист» програми предмету «Захист Вітчизни».
Основні зусилля у розв’язанні питань ЦЗ спрямовувалися на організацію
навчання учнів та постійного складу школи згідно з чинними програмами ЦЗ, навчання їх правилам поведінки та основним способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, прийомам надання першої допомоги тощо. Підготовка з цивільного захисту учнів проводилася під час вивчення курсів “Основи здоров’я” у 1-9-х класах; предмета “Захист Вітчизни” (відповідно до розділів “Основи цивільного захисту” та “Основи медико-санітарної підготовки”) у 10-11-х класах.
У школі розроблені Плани та схеми евакуації особового складу, учнів, майна у разі виникнення надзвичайних ситуацій, до постійного складу доведено евакуаційні заходи. Також функціонують формування: пожежогасіння, охорони громадського порядку, надання першої медичної долікарської допомоги, евакуаційне, оповіщення та зв’язку, визначені функціональні обов’язки командирів формувань. Однак матеріально-технічне забезпечення формувань - недостатнє, більшість працівників школи не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихання та шкіри тощо. Також слід вважати недостатнім забезпечення новими методичними посібниками, відеоматеріалами, в основному заняття з особовим складом формувань та постійним складом проводяться за матеріалами навчальних програм «Основи здоров’я», розділів «Основи цивільного захисту» та «Основи медико-санітарної підготовки» предмета «Захист Вітчизни».
У цілому об’єкти ЦЗ до тимчасового функціонування у надзвичайних ситуаціях підготовлені, але не можуть використовуватись як об’єкти сталого використання у надзвичайних ситуаціях. Потребують подальшого вирішення питання щодо оновлення та поповнення матеріально-технічної бази; забезпечення формувань та постійного складу працівників засобами індивідуального захисту.

Аналіз діяльності практичного психолога
Прелесненської ЗОШ І-ІІІ ступенів за 2017-2018 навчальний рік

Соціальний портрет школи має наступні особливості:
- банк обдарованих дітей – 3 учнів ;
- учнів на внутрішкільному обліку – 3 учнів;
У 2017-2018 навчальному році головною метою роботи школи було: «Створення сприятливих психолого-педагогічних умов для всебічного та індивідуального розвитку особистості дитини».
Проблема над якою працював практичний психолог: «Сприяння формуванню позитивного мислення для зниження конфліктності в шкільному середовищі учнів»
Пріоритетними напрямками роботи практичного психолога були:
1. Психологічний супровід навчально-виховного процесу
2. Створення благосприятливих умов та психологічний супровід адаптації учнів 1, 5 класів.
3. Профілактика негативних явищ в учнівському середовищі.
4. Психологічний супровід дітей «групи ризику»
5. Психологічний супровід дітей з особливостями психофізичного розвитку тощо.
6. Психологічний супровід випускників до ЗНО.
Види діяльності:
І. Психодіагоностична робота з учнями в формі індивідуальних та групових обстежень.
Протягом року забезпечувалась психологічна підтримка першокласників, вчи-телів та батьків під час адаптації дітей до шкільного навчання: труднощів в адаптації не виявлено.
На початку року досліджувався рівень адаптації до середньої ланки школи учнів 5 класу:
З метою дослідження характерологічних особливостей підлітків та профілактики негативних явищ проведено скрінінг учнів 7еласу. За результатами діагностики був виявлений позитивний клімат та дружелюбна атмосфера в колективі. Були проведені індивідуальні консультації учнів та класного керівника 7 класу, надані практичні рекомендації.
З метою попередження дезадаптації був проведений скринінг по виявленню го-товності учнів 4 класу до переходу у середню школу. Вчителю та батькам надані практичні рекомендації.
В рамках профорієнтаційної програми було проведене діагностичне обстеження особистісних особливостей учнів 6,7 класів за допомогою методики «Опитувальник Айзенка». Були проведені індивідуальні консультації учнів та класних керівників 6,7 класів, надані практичні рекомендації.
В рамках профілактики суїцидальної поведінки серед учнів 6,7 кл. і попередження негативних проявів поведінки та збереження здоров’я було проведене психологічне обстеження за допомогою теста на виявлення суїцидальних намірів (Н. Шявровська, О.Гончаренко, І. Мельникова). За результатами діагностики виявленно, що ризик суїцидальної поведінки низький.
Відповідаючи на запит батьків була проведена індивідуальна діагностика з учнем 5 кл. (проблема дитячо-батьківських відносин) та ученицею 9 кл. (проблема підвищеної тривожності). Було проведено діагностичне обстеження емоційно-волевої сфери. За результатами були надані рекомендації батькам, класним керівникам і проведена корекційно-розвиваюча робота.
В рамках роботи з дітьми, котрі знаходяться на внутрішньошкільному обліку було проведено діагностичне обстеження емоційно-вольової та поведінкової сфери учнів 8 класу, було проведено спостереження за цими дітьми.. За результатами обстеження були надані рекомендації класному керівнику, батькам, вчителям- предметникам. Робота в цьому напрямку та з вказаною категорією дітей буде продовжена в наступному році.
В рамках роботи з дітьми-інвалідами було проведено психологічне обстеження емоційно-вольової сфери учениня 7 кл. Жодних порушень та несприятливих явищ виявлено не було.

ІІ. Психологічна просвіта та профілактика передбачала проведення роботи з педагогічним колективом, батьками та учнями.
З педколективом у формі тематичних консультацій, психологічних бесід, бесід з елементами тренінгу, виступів на педнараді, пам’яток та інформаційних кутків.
Пед. наради – «Результати психологічного дослідження адаптації 1,5 класів до НВП».
Бесіди з елементами тренінгу – « Шляхи вирішення конфліктів»
Пам’ятки – «Обдарованість, талант, генеальність»
З батьками у формі інформаційних кутків, батьківських зборів та розроблення пам’яток.
Інформ.кутки – «Як діяти в стресових ситуаціях», «Про насильство в сім’ї»
Пам’ятки – «Як зберегти дитину від суїциду»
Батьківські збори – «Психологічний супровід процесу адаптації учнів перших класів до нових умов навчання та виховання», «Адаптація п’ятикласників», «Жити в злагоді з собою та оточуючими».
З учнями у формі: адаптаційних класних годин, психологічних бесід, інфор-маційних кутків, психологічних ігор, конкурсів, вікторин, професійних ігор, бесід з елементами тренінгу, круглих столів, показу відеороликів, тижня психології
Інформаційні кутки – « Я обираю життя», «ЗСЖ – це модно і корисно»
Круглі столи – «Мої життєві цінності»,
Бесіди з елементами тренінгу – «Як стримувати агресію»
Психологічні бесіди – «Дітям про насилля».

ІІІ. Корекційно-розвивальна робота.
Були проведені групові та індивідуальні корекційно-розвиваючі заняття.
За результатами діагностики з метою підвищення шкільної мотивації учнів пер-шого класу була сформована корекційно-розвивальна група з 8 (32%) учнів. Група працювала за підібраним комплексом корекційних занять (за основу взят комплекс корекційних занять Є. І. Сидорової «Я – школяр»)(1 група – 8 чоловік – 20 занять). На кінець року
За результатами психологічного обстеження по виявленню готовності учнів 4 класу до переходу до середньої школи було сформовано корекційно-розвивальну групу з 6 чоловік, котра працювала за програмою «Будь уважним», Проблема: низький рівень пізнавальної сфери. Під кінець занять пізнавальна сфера учнів підвищилась до серенього.
Серед учнів середньої ланки школи з метою покращення психологічного клімату в колективі та адаптації до нових умов навчання
З метою формування позитивного відношення до себе та оточуючих з учнями 6 класу були проведені розвиваючі заняття за програмою «Формування позитивного відношення до себе.
За результатами індивідуального діагностичного обстеження емоційно-волевої сфери була проведена корекційно-розвивальна робота з ученицею 7 кл.
ІV. Консультаційна робота.
Консультаційна робота проводилась у формі індивідуальних та групових консультацій для учнів, батьків та педагогів. Щодо основної тематики вона розподілилася наступним чином:
- з боку батьків – 12 звернень:взаємовідносини в родині; превентивне виховання, формування здорового способу життя, ознайомлення з результатами діагностування.
- з боку педагогів – 7 зверненя: питання девіантної поведінки учнів, питання адаптації до нових умов навчання та виховання.
- з боку учнів – 29 звернень: взаємовідносини з протилежною статтю, взаємовідносини з однолітками.
V. Організаційно-методична робота.
Протягом року психолог активно приймала участь у міських інструктивно-методичних семінарах, практичному практикумі «Діагностика міжособистісних відносин в системі учень-учень», тематичних консультаціях «Проведення психологічних досліджень. «Аналітичний звіт".

Головними завданнями Прелесненської І-ІІІ ступкнів є:
• забезпечення діяльності школи відповідно до Конституції України, Закону України «Про освіту», статуту школи;
• забезпечення загальноосвітньої, загальнокультурної підготовки учнів, що включає всеобуч розвитку особистості, її нахилів, інтересів, здібностей та обдарованості, шляхом оптимальної організації НВП;
• незалежність від політичних, суспільних та релігійних об’єднань;
• виховання морально, фізично здорового покоління;
• урізноманітнювати форми індивідуального підходу до навчання і виховання учнів.
Пріоритетними напрямками роботи практичного психолога є:
1) Визначення психологічної готовності дітей шестирічного віку до навчання у школі.
2) Створення благосприятливих умов та психологічний супровід адаптації учнів 1, 5 та 10 класів.
3) Рання профілактика негативних явищ у дитячому середовищі
4) Психологічний супровід пошуку, виявлення та підтримки дітей, що мають потенційні здібності та обдарованість.
5) Сприяння професійному самовизначенню учнів
6) Психологічний супровід випускників до та під час ЗНО
7) Сприяння формуванню позитивних загальнолюдських цінностей та позитивного відношення до себе та оточуючих.
8) Психологічний супровід дітей «групи ризику»
9) Психологічний супровід дітей з особливостями психофізичного розвитку

VII Фінансово-господарська діяльність у 2017/2018 н.р. здійснювалась згідно з річним планом. Будівля школи прийнята в експлуатацію у 1063 році. Адміністрація школи разом з батьківським колективом, педагогічними працівниками та технічним персоналом школи постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані.
Фінансування потреб школи проводиться централізованою бухгал-терією Черкаської селищної ради.
Упродовж навчального року систематично здійснювалася виплата за-робітної плати. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплати за спожиті школою енергоносії. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, школа не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв. Проводилась робота щодо дотримання встановлених лімітів на енергоносії. Використання енергоносіїв здійснювалось без перевищення.
Працівники школи, учні, батьки проводили різні акції, приймали участь в акції з благоустрою «За чисте довкілля», «Зробимо Україну чистою» під час якої упорядковано клумби, висаджені квіти на клумбах, Систематично учнями школи проводиться прибирання визначних місць села. Ведеться покіс трави на території школи. В школі проведений косметичний ремонт приміщень та навчальних кабінетів, частково замінено енергозберігаючі вікна. Проведено підготовку до осінньо-зимового періоду, перевірені лічильники, перезаряджені вогнегасники.
Школа підключена до мережі Інтернет, установлено мережу Wi-fi, працює сайт школи, , який поновлюється майже щодня, де відображається життя школи.

VIII Охорона праці педагогічних та технічних працівників
Відповідно до «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти», затвердженого наказом МОН від 20.11.2006 № 782 у школі створювалися безпечні умови навчально-виховного процесу, призначено відповідальну особу за організацію роботи з охорони праці (наказ від 30.08.2013 № 102), а також особу, яка відповідає за конкретні питання: пожежну безпеку, безпеку життєдіяльності, електробезпеку, догляд за будівлями та спорудами та інше. Забезпечувалися виконання розпоряджень, наказів, інструктивних матеріалів з питань охорони праці, приписів органів державного нагляду і своєчасне виконання колективного договору, угоди з охорони праці. Своєчасно проводяться вступні інструктажі, інструктажі з охорони праці на робочому місці, інструктажі учнів перед проведенням екскурсій, лабораторних та практичних робіт на уроках біології, хімії, фізики, інформатики, трудового навчання, фізичної культури, які реєструються у відповідних журналах: «Журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці для учнів», «Журнал реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці», «Журнал реєстрації інструктажів з питань пожежної безпеки», «Журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці».
Одним з пріоритетних напрямків діяльності навчального закладу є створення належних, безпечних і здорових умов праці, ефективної системи управління охороною праці, підвищення рівня безпеки праці шляхом проведення постійного технічного нагляду за станом обладнання, удосконалення його надійності та безпечності, створення нешкідливих та безпечних умов праці, проведення навчання, професійної підготовки і підвищення кваліфікації працівників з питань охорони праці.
В школі проходив Тиждень охорони праці, присвячений Всесвітньому дню охорони праці.
У 2017/201 8 році було продовжено роботу щодо поповнення «банку» нормативних документів з охорони праці та безпеки життєдіяльності, які необхідні для організації і безпечного проведення навчально – виховного процесу.
Відповідно до Положення про адміністративно-громадський контроль за станом охорони праці в школі щоденно на початку занять вчителі навчальних кабінетів, спортивного залу і майстерні перевіряли стан робочих місць учнів, справність обладнання, пристроїв та інструментів, виявляли відхилення від правил техніки безпеки, виробничої санітарії і пожежної безпеки. Недоліки усувались негайно або записувались в журналі контролю і повідомлялися адміністрації школи для вживання заходів щодо визначення термінів виконання і призначення відповідальних. Всі приміщення школи знаходяться у належному стані.
Забезпечується виконання організаційно-технічних заходів упровадження державної системи стандартів безпеки праці, своєчасно, до початку навчального року, проведено випробування по замірам опору ізоляції та заземлюючого контуру (вся необхідна документація у наявності).
План евакуації при надзвичайних ситуаціях наявний, знаходиться в доступному місці.
Проте багато років не проводиться просочення вогнегасним розчином де-рев’яних конструкцій даху будівлі школи. Школа не може вирішити це питання без додаткового фінансування.

Головні завдання школи у 2018/2019 навчальному році будуть спрямовані на:
- виконання основних положень законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», ст.53 Конституції України, «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»;
- цілеспрямоване формування стійких інтересів, творчої активності та ос-новних компетентностей учнів;
- організацію ефективної пізнавальної діяльності учнів на уроках відповідно до їх мети і завдань;
- підвищення професійної майстерності вчителів, їх методичної підготовки;
- засвоєння учнями змісту навчальних програм через вдосконалення нав-чальної ефективності уроку з використанням індивідуального та диференційованого підходу до учнів;
- соціальний захист учасників навчально-виховного процесу;
- залучення позабюджетних коштів з метою забезпечення функціонування школи;
- удосконалення системи виховної роботи на основі найбільш ефективних прийомів методики колективного творчого виховання та учнівського самоврядування;
- реалізація основних положень особистісно орієнтованого підходу до навчання та виховання;
- впровадження інформаційних та комунікативних технологій, комп’ютеризації та інформатизації НВП;
- проведення шкільних олімпіад та більш ретельна індивідуальна підготовка учнів до участі в олімпіадах, конкурсах різного рівня, МАН, робота зі здібними та обдарованими дітьми;
- науково-методичне та кадрове забезпечення допрофільного та профільного навчання у середній та старшій школі;
- зміцнення матеріально-технічної бази школи;
- робота з профілактики дитячої злочинності та правопорушень;
- робота на території обслуговування школи;
- створення безпечних умов з охорони праці для учнів та працівників школи.
Пріоритетні напрямки розвитку закладу
1. Забезпечити належний рівень умов функціонування закладу, підвищення якості здійснення статутних завдань.
2. Спрямувати зусилля педагогічного колективу на створення умов для формування фізично та психічно здорової дитини, поліпшення психологічного забезпечення навчально-виховного процесу.
3. Упроваджувати комплексно-цільові програми нового змісту і форм організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами на діагностичній основі.
4. Вдосконалювати зміст освіти, форми і методи навчальної діяльності, приведення їх у відповідність із сучасними потребами суспільства і дитини.
5. Створювати організаційно-методичні передумови для реалізації завдань профільного та допрофільного навчання.
6. Реалізовувати принцип наступності й перспективності між до-шкільною та початковою загальною освітою.
7. Забезпечити контроль за дотриманням державних стандартів освіти, підвищенням ефективності навчально-виховного процесу.
8. Удосконалити систему контрольно-аналітичної діяльності з питань управління навчально-виховним процесом з метою постійного відстеження результативності та динаміки змін, підвищення відповідальності кожного працівника за результати своєї роботи.
9. Забезпечити розвиток науково-методичної, дидактичної бази методичного кабінету.
10. Удосконалити систему відстеження виконавської дисципліни працівників закладу та дотримання термінів виконання управлінських рішень
11. Забезпечити умови для підвищення професійної майстерності кадрів та безперервної їх освіти.
12. Забезпечити удосконалення роботи з вивчення, узагальнення та впровадження передового педагогічного досвіду.
13. Створити умови для розвитку ініціатив методичних об`єднань в організації методичної роботи, запровадити ознайомлення педагогічних працівників із новими педагогічними технологіями.
14. Створити умови для змістовного дозвілля учнів шляхом розгалуження системи гурткової роботи.
15. Спрямувати зусилля педагогічного колективу навчального за-кладу на створення сприятливих умов для виявлення та розвитку обдарованих, здібних і талановитих дітей.
16. Удосконалювати систему виховної роботи та забезпечити її ефективність.
17. Здійснити координаційну роботу та забезпечити збільшення показників охоплення учнів різними видами позакласної та позашкільної роботи.
18. Активізувати індивідуальну роботу з учнями, які віднесені до групи ризику, шляхом закріплення педагогів-наставників.
19. Забезпечити входження в ліміти по всіх функціональних кодах кошторису та вживати заходів щодо економного ресурсоспоживання. Домогтися дбайливого ставлення всіх учасників навчально-виховного процесу до ресурсів закладу. Беззаперечно вживати заходів щодо економного використання тепла, води, електроенергії та майна закладу.
20. Забезпечити координацію роботи щодо зміцнення матеріально-технічної бази та дбайливе її використання.
21. Забезпечити безпечні умови функціонування закладу, збереження та зміцнення здоров`я учнів, працівників.
22. Забезпечити педагогічну підтримку учнів у збереженні і зміцненні здоров`я.
23. Підвищити рівень громадської активності та правової культури всіх учасників навчально-виховного процесу.
24. Забезпечити суворе дотримання «Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах».
25. Створити ефективну систему контролю з боку адміністрації школи, громадського контролю з боку ради, медичних працівників за ор-ганізацією харчування школярів.
Категорія: Новини освіти | Переглядів: 52 | Додав: roshenka | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Корисні посилання
Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів
  • Освіта.ua
  • Донецький інститут післядипломної педосвіти
  • Сектор освіти Черкаської громади
  • Черкаська громада
  • Міні-чат
    Календар
    «  Червень 2018  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
        123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930
    Архів записів

    Copyright MyCorp © 2018
    Створити безкоштовний сайт на uCoz