Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 29.04.2024, 02:19

Прелеснянська

     ЗОШ І-ІІІ ст.


 Наші контакти

Меню сайту
Категорії розділу
НМК класних керівників [8]
Класному керівнику [7]
Учнівське самоврядування [2]
Національно-патріотичне виховання [28]
Правове виховання [4]
Превентивне виховання [3]
Фізичне виховання [1]
Художньо-естетичне виховання [4]
Розвиток знань, світогляду, екологічних умінь, навичок і культури засобами натуралістичної роботи [3]
Підготовка підростаючого покоління до дорослого, сімейного життя [2]
Професійна орієнтація та допрофільна підготовка [6]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 21
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
QR-КОД

Виховна робота

Головна » 2017 » Січень » 30 » Формування духовно-патріотичної компетентності учнівської молоді
21:24
Формування духовно-патріотичної компетентності учнівської молоді

«Формування духовно-патріотичної компетентності учнівської молоді»

Практикум класних керівників

         з патріотичного                              виховання                                           

 

Мета:

  • підвищити рівень теоретичної підго­товки педагогів щодо питань патрі­отичного виховання учнів в умовах сьогодення;
  • розкрити необхідність посилення патріотичного виховання;
  • удосконалити уміння і навички педагогів щодо орга­нізації патріотичного виховання;
  • розширити та уточнити знання  педагогів щодо принципів, методів, приймів і форм роботи з дітьми з осно­вних напрямів патріотичного вихован­ня дітей.
  •     «Патріотизм – це, образно кажучи, сплав почуття й думки,осягнення святині – Батьківщини – не тільки розумом, а й передусім серцем… Патріотизм починається з любові  до людини. Патріотизм починається з колиски».
  •   (Василь Сухомлинський)
  • Видатний український педагог В. О. Сухомлинський у книзі «Народження громадянина» писав:«Домогтися того, щоб вихованця вже з дитинства хвилювало теперішнє та майбутнє Вітчизни, – одна з найважливіших передумов запобігання моральним зривам у дитячі роки. Патріотичні думки, почуття, тривоги, патріотичний обов’язок, громадянська відповідальність – це основа почуття людської гідності Той, у кому ви сформували ці якості душі, ніколи не виявить себе в чомусь поганому, навпаки – він прагнутиме виявляти себе тільки в доброму, гідному наших ідей, нашого суспільства».
  •       Патріотичне виховання – це система високоефективних ідей, принципів, методів, доступних та емоційно наснажених засобів, приймів і форм роботи з дітьми.
  • У сучасній літературі патріотичне виховання трактується як виховання, що формує усвідомлення своєї причетності до історії, традицій, культури свого народу, любов до своєї Батьківщини, вболівання за долю свого народу, його майбутнє.
  •       Результатом ефективного патріотичного виховання є формування патріотизму. Поняття «патріотизм» в різні періоди розвитку соціуму трактувалося неоднозначно.     Майже в усіх наукових роботах, публіцистичних статтях автори дотримуються думки, що патріотизм –це, перш за все, любов до батьківщини і діяльність на її користь. Дані погляди збігаються із визначенням одного із найавторитетніших енциклопедичних видань Larousse: “Патріотизм – любов до вітчизни, тобто країни, міста, місця де народився, спільноти індивідів, які мешкають на одній землі, єдині у своїх культурних прив’язаностях і в прагненнях захищати свої цінності”.
  •      У словниках та енциклопедичних виданнях патріотизм визначається через любов до Батьківщини. Укладники “Словника іншомовних слів” під патріотизмом розуміють “любов до своєї батьківщини, відданість своєму народові, готовність до подвигів і жертв в ім’я інтересів своєї вітчизни”.
  • Вправа «Різновиди патріотизму» (обговорення проблеми у загальному колі)
  • Мета: привернути увагу педагогів до проблемного питання, спонукати до пізнавальної діяльності, актуалізувати опорні знання.
  •    Патріотизм є складним і багатогранним явищем. Багатоаспектність і складність соціального явища, яким є патріотизм, обумовлює розмаїття його форм. У сучасній педагогічній літературі виділяють щонайменше три різновиди патріотизму:
  •      Державний патріотизм 
  •  особистісний патріотизм. 
  • громадянський патріотизм.

    Головна функція патріотичних почуттів полягає у позитивному ставленні до свого народу, Батьківщини.

      Вправа «Асоціативний ряд»

     Мета:

- дати визначення терміну «патріотизм»;

- розвивати вміння логічно і послідовно висловлювати свої думки

    Вихователь-методист: Пропоную вам дібрати асоціативний ряд до терміна «ПАТРІОТИЗМ». Завдання полягає в тому, щоб навпроти кожної літери записати ті слова, які асоціюються у вас із поняттям «патріотизм».

Висновок: на вашу думку, патріотизм – це…

    З досвіду роботи   класних керівників. Виступи класних керівників.

 Вправа «Закінчи речення» (інтерактивна вправа «Мікрофон») Сплетемо віночки

       - Я буду підходити до кожного бажаючого, починаю речення: «Формуємо патріотизм у дітей через ставлення до…», ви закінчуєте це речення своїм визначенням.

  • природи рідного краю,
  • природи рідної країни;
  • рідного дому, рідного краю, дитячого садка, міста;
  • своєї сім’ї, родини, роду і родоводу;
  • людей, які живуть в рідній країні;
  • моральних цінностей;
  • історії держави;
  • державного устрою;
  • до державних символів;
  • традицій і зви­чаїв свого народу;
  • культури свого народу;
  • любові, поваги до своїх національних особливостей;
  • толерантне ставлення до представників інших національностей, до       ровесників, батьків, сусідів, інших людей;
  • гідності по відношенню до себе як представнику свого народу;
  • шанобливого ставлення до людини-трударя та результатів її праці;
  • рідної землі;
  • захисників Вітчизни;
  • загальнонародних свят.

 

Як підсумок можна сказати, що виховати свідомого патріота і громадянина означає сформувати в дитині комплекс певних особистісних якостей і рис характеру, що є основою специфічного способу мислення та спонукальною силою у повсякденних діях, вчинках, поведінці.

Отже перед педагогами стоїть завдання надзвичайної ваги – виховати патріота – громадянина своєї Батьківщини, культурну, освічену людину, яка гідно представлятиме свою державу у всесвітній спільноті.

     Наше заняття підходить до кінця. Я пропоную висловити вам свої враження від тренінгу на стікерах та наклеїти на ватман, де намальовано валізу, кошик та м’ясорубку.

На блакитному стікері написати той найважливіший момент, який кожен з вас особисто виніс із тренінгу, який він бажає забрати із собою та використовувати у своїй діяльності. Свою відповідь розмістіть, будь ласка, на «валізі».

Рожевий стікер – це те, що виявилось цікавим для вас, але поки що ви не готові застосовувати його в своїй роботі, тобто це те, що необхідно доопрацювати, домислити, «докрутити». Рожевий стікер наклейте на зображення «м’ясорубки».

Жовтий стікер – те, що було не потрібним, не цікавим, те, що ви не використовуватиме. Цей стікер необхідно наклеїти на зображення «кошик для сміття».

 10. Висновок (5 хв.)

 

«Формування духовно-патріотичної компетентності учнівської молоді»

Категорія: НМК класних керівників | Переглядів: 1499 | Додав: Admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Корисні посилання
Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів
  • Освіта.ua
  • Донецький інститут післядипломної педосвіти
  • Сектор освіти Черкаської громади
  • Черкаська громада
  • Міні-чат
    Календар
    «  Січень 2017  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031
    Архів записів

    Copyright MyCorp © 2024
    Створити безкоштовний сайт на uCoz