Типовий склад міських відходів:
– папір – 14%
– мілке сміття – 17,9%
– гума, шкіра, деревина – 8,1%
– харчові відходи – 7,5%
– метали – 8,7%
– скло – 8,21%
– інше – 1,6%
Висновок. Сміття, його величезна кількість навколо призводить не лише до засміченості, а й до хвороб людини.
4. Вправа «Перевтілення»
У мене на столі є кошик, в якому зібрані предмети, які перестали бути потрібними, тобто вони перетворились на сміття і їх збираються викинути. Пофантазуйте: якби я був…, я хотів би, щоб з мене зробили… .
Тренер. Кожен предмет у світі, не хоче стати сміттям непотрібним, а хоче довго бути корисним.
Чи легко вам було відчути себе непотрібним?
Як ви знайшли застосування предмету: самостійно чи радились?
5. Вправа руханка «Хто швидше». Ви бачите, що одній людині важко було знайти рішення, щось зробити. Завжди краще, якщо поряд є надійне плече товариша.
А зараз, спробуйте попрацювати всією командою. Побудуйте, використовуючи всіх учасників: квадрат, трикутник, коло, овал, букви П,Л,Т, об’єднайтесь по 2, 3, 4, 5. Прошу знайти зайняте місце за столами.
Гра «Лист інопланетянам»
Екологічна проблема – засміченості дуже актуальна на сьогодні. Людство перестало бути господарем у своєму домі. Викинути сміття стає звичним перетворюється на погану звичку. Страждає від цього й наша країна. За статистикою Україна посідає перше місце в Європі за кількістю відходів на душу населення… і є лідером по кількості онкохворих та хворих на алергію і серцево-судинні захворювання. Чи не бачите ви зв’язку між цими сумними лідерствами.
Стурбований таким сумним становищем і всесвіт. Наша блакитна, планета, як і її називали раніше, почала тьмяніти, покриватись брудом та сміттям .До нас звертаються інопланетні екологічні служби, стурбовані таким становищем і просять почати масштабну компанію по ліквідації сміття. Ми, підростаюче покоління, освічене, культурне, яке дбає про своє здоров`я, своє майбутнє та про майбутнє своїх дітей напишемо інопланетянам листа із своїми пропозиціями. Що робити, щоб зменшити кількість сміття.
Пишемо листи.
1. Впровадити обов`язкову систему роздільного збору й сортування сміття (Разом сміття, по одному цінна сировина)
2. Створення заводів по переробці сміття.
3. Створення сучасних очисних систем для стічних вод на підприємствах.
4. Використання нової техніки.
5. Створення екологічно-чистих технологій переробки та знешкодження.
6. Штраф за викидання сміття.
7. Друге життя непотрібних речей.
8. Організація суботників.
9. Креативні ємності для сміття.
10. Агітаційна робота.
Руханка «В Україні світить сонце» Тренер.Коли було приємніше? Коли світило сонце чи йшов дощ?
Вправа з пазлами. Об`єднаємось в групи ,склавши пазли-картинки.
Сіли за столи.
Тренер. Всі ті заходи, щодо зменшення кількості сміття,допомагають боротись з проблемою сміття, а значить і з проблемою збереження власного здоров`я. Прошу вас у групах створити агітаційні плакати «Чиста планета – здорова людина»
Презентація.
ІІІ. Заключна частина.
1. Очікування «Чи справдились ваші очікування»
Якщо так, то вплетіть свою квіточку в цей віночок, що символізує безкінечність, безкінечність життя на землі, позитив, здатність творити прекрасне, здатність бути господарями не дати засмітити планету, своє життя , свої думки.
2. Вправа «Мікрофон». «Що я буду робити, щоб світ навколо став чистішим…»Передаємо з рук в руки глобус.
3. Прощання. Дерево –символ життя, а ми його гілочки.
То ж за допомогою цих стрічок прикрашаємо його і побажаємо нашій планеті, своїм товаришам міцного коріння, міцного стовбуру та розлогої крони..(Діти пов’язують стрічки на гілки)
4.Руханка. Нехай мені сьогодні пощастить
Нехай тобі сьогодні пощастить
Нехай усім завжди щастить
У природі немає ніякого сміття. Усе, що створила природа, є початком чогось нового. Але ми , люди, у процесі життєдіяльності створюємо сміття, яке не знаємо куди подіти. Стає дедалі менше і менше місць, де його можна розмістити, оскільки люди не хотіли б жити поруч з сміттєзвалищами. Чим більше місто – тим більше звалище.
В Україні під цілими горами сміття вмирає земля. На якій можна було б вирощувати хліб та сади, а підземні води забруднюються настільки, що жителі сіл черпають зі своїх колодязів не воду, а рідину, часту не придатну для пиття. Люди сьогодні стурбовані тим, що небезпечні речовини зі сміттєзвалища можуть потрапляти до грунтових вод, створюючи проблеми для майбутнього. Окрім звалищ офіційних, за які відповідають певні служби, існують так звані стихійні. Неодноразово ми бачимо їх за містом і навіть у самому місті, у дворах чи лісопаркових зонах. За них часто взагалі ніхто не відповідає, і мішанина з різноманітних видів сміття розкладається (чи не розкладається) просто неба, отруюючи повітря, воду й землю. Все це змушує нас змінити наше ставлення до відходів. Так далі тривати не може. Багато людей не знають, яка частина того, що вони використовують, стає відходами.Люди повинні розумно розпоряджатися тим, що приносять в свій дім. Розумне використання ресурсів має увійти у повсякденну звичку. Це досить складно, але такий спосіб життя змусить стати нашою метою, якщо ми хочемо створити суспільство стійкого розвитку. Щоб змінити свої звички, щодо сміття, можна діяти за таким планом.
План дій
1. Сортування сміття для подальшої переробки
2. Вторинне використання паперу
3. Компостування
4. Сумки для покупок
5. Ремонт
6. Нове життя старих речей
7. Допомога своїй громаді
Аудит №1 Сміття
1. Зважуй протягом тижня пакети зі сміттям, що викидає у сміттєві баки,смітники чи спалює твоя сім’я.
2. Підсумуй результати кожного зважування і поділи загальну суму на кількість членів своєї родини. Отриманий результат є показником «виробництва сміття за тиждень». Записуй у зошит отримані результати за таким зразком:
1-й день 2-й день 3-й день 4-й день 5-й день 6-й день 7-й день
____кг ____кг ____кг ____кг ____кг ____кг ____кг
Загальна вага відходів у родині за тиждень: ………………кг.
Вага відходів на кожного члена родини за тиждень: ………………кг.
3. Визнач, скільки різних відходів (пластик, папір,скло, метал,батарейки тощо) ти можеш відокремити для вторинної переробки у себе вдома, запиши їх у зошит.